Кучето изяде цялата кутия ветеринарни обезболяващи (карпрофен, мелоксикам) – какво да правя?

КучеЛекарства
Спешно – веднага при ветеринар

Тръгни към ветеринар или денонощна клиника сега, дори ако животното изглежда добре.

Намери ветеринар (има денонощни)

Ароматизираните ветеринарни противовъзпалителни (карпрофен, мелоксикам и др.) са вкусни за кучетата – изядената кутия е предозиране, което уврежда стомаха и бъбреците.

Какво да направиш СЕГА

  1. Обади се веднага на ветеринар или денонощна клиника (намери най-близката) – кажи какво, колко и преди колко време е изядено. Обади се по пътя, за да те очакват.
  2. Вземи кутията – на нея пише колко таблетки е имало и силата им.
  3. Преброй колко таблетки липсват и отбележи часа – дори приблизително. Ако не знаеш колко е изядено, приеми най-лошия вариант.

Какво да НЕ правиш

  • Не предизвиквай повръщане вкъщи (сол, кислородна вода, пръсти в гърлото) без изрично указание от ветеринар – може да навреди повече от самата отрова.
  • Не давай следващата доза „по график“, докато не говориш с ветеринар.
  • Не чакай да се появят признаци – при много отрови лечението е най-успешно, преди животното да е зле.

Защо е опасно

Много ветеринарни лекарства се правят дъвчащи и с вкус на месо, за да се дават лесно. Кучето може да изяде цялата кутия наведнъж. При предозиране на ветеринарни НСПВС рискът е същият като при човешките – язви, кървене от стомаха, бъбречно и понякога чернодробно увреждане.

Признаци

Времената са ориентировъчни – липсата на признаци не значи, че опасността е минала.

  • Повръщане, понякога с кръв
  • Черни, катранени изпражнения, диария
  • Отказ от храна, апатия
  • Повишена жажда и уриниране

Какво ще направи ветеринарят

  • Обеззаразяване и активен въглен, ако е рано.
  • Лекарства за стомаха и венозни течности за бъбреците.
  • Контролни кръвни изследвания.

Как да го предотвратиш

  • Дръж ароматизираните таблетки в затворен шкаф, не на плота – за кучето са лакомство.
  • Ако имаш няколко животни, не оставяй лекарството на едното до купичката на другото.

Често питани

Нали е лекарство за кучета – не е ли безопасно?

Безопасно е в предписаната доза. Цяла кутия е многократно предозиране.

Повечето кучета възстановяват ли се?

Pet Poison Helpline посочва, че повечето се възстановяват при навременно лечение – затова не чакай.

Свързани симптоми

Повръща кръвЧерни изпражненияПие и уринира многоНе яде

Може да те интересува

Котката изяде лекарство на кучето →
Спешно
Кучето или котката изяде ибупрофен →
Спешно
Кучето изяде напроксен (Налгезин) →
Спешно
Ако се колебаеш – обади се

По-добре едно излишно обаждане, отколкото закъсняло лечение. Не предизвиквай повръщане без указание от ветеринар. През нощта и в празник потърси денонощна клиника.

Намери ветеринар (има денонощни)

Източници

← Всички ситуацииСимптоми: кога е спешно →

Информацията е обща, не поставя диагноза и не замества преглед. Не даваме дози на лекарства и „безопасни количества“ – тях преценява само ветеринар според вида, теглото и здравословното състояние. Прегледано: 27.10.2026.